Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, utólag nem hozzáférhető, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

Jelen ÁSZF hatálya Vállalkozó weblapján (http://donnamoda.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

 

A webáruházat üzemeltető vállalkozó adatai


Név: Czékus István egyéni vállalkozó

Székhelye: 6793 Forráskút, Átokháza dűlő 15.

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Belügyminisztérium

Nyilvántartási száma: 32141298

Adószáma: 74813557-1-26

Elektronikus levelezési címe: info@donnamoda.hu

Telefonszáma: 06/70/224-0709

Tárhely szolgáltató megnevezése: Rackhost Zrt.

Tárhely szolgáltató székhelye: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@rackhost.hu


 

1. Bevezető rendelkezések


 

1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, illetve annak értelmezésére külön kikötés nélkül is a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a következő jogszabályokra:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
  • az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. törvény.)
  • a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • a Fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

 

1.2. A jelen Szabályzat 2017. április 20. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Vállalkozó jogosult egyoldalúan módosítani jelen Szabályzatot. A módosításokat a Vállalkozó azok hatályba lépése előtt 7 (hét) nappal a webáruház oldalán közzéteszi. Az oldal látogatói a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

1.3. Az oldal látogatója, amennyiben belép a Vállalkozó által üzemeltetett webáruházra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált Vevője a webshopnak -, úgy a jelen szabályzatban, illetve az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat elfogadja és a vonatkozó részeket magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vevő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

 

1.4. Vállalkozó fenntart magának minden jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozó írásos hozzájárulása nélkül.

 

 

2. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE


 

2.1. Az oldalon megjelenített termékek online módon, illetve elektronikus rendelhetőek meg.

 

2.2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

 

2.3. A webáruházban a Vállalkozó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Előfordulhat, hogy a gyártó a termékek összetételében változtatást eszközöl, amelyért a Vállalkozó nem tud felelősséget vállalni!

 

2.4. Amennyiben a megvásárolt áruval kapcsolatban átadott bármely termék információ, használati utasítás és jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak között eltérés van, úgy az egyedi rendelkezések az irányadóak.

A Vállalkozónak nem áll módjában felelősséget vállalni az egyes árucikkekhez mellékelt leírás, útmutató téves értelmezéséből, illetve a termékek szakszerűtlen kezeléséből, használatából adódó károkért!

 

2.5. Vállalkozó nem vállal felelősséget továbbá azért sem, ha a Vevő helytelenül adja meg részére a megvásárolni kívánt termék paramétereit, amely emiatt alkalmatlanná válik funkciójának betöltésére.

 

2.6. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre a webáruházon, annak részleteiről a Vállalkozó teljes körűen tájékoztatja Vevőket.

 

2.7. Amennyiben a Vállalkozó minden gondossága és igyekezete ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Vállalkozó nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni és szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Vevő elállhat vásárlási szándékától.

 

2.8. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

3. RENDELÉS MENETE


 

3.1. A szerződés regisztrált és nem regisztrált vásárlókkal egyaránt létrejön. A regisztrálásra a „Regisztráció” menüpont alatt van lehetőség, 1 percnél nem vesz többet igénybe. Előnye, hogy amennyiben később is szeretne a Vevő vásárolni, úgy nem kell ismételten megadnia a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait, amelyeknek módosítására a későbbiekben bármikor nyílik lehetőség. További előny, hogy a regisztrált Vevő nyomon tudja követni rendelésének az állapotát, illetve vissza tudja keresni a korábbi vásárlásait is.

 

3.2. A regisztráció, illetve a regisztráció nélküli vásárlás során megadott adatok valóságtartalmáért, illetve pontosságáért a Vevő viseli a felelősséget.

Vállalkozó a teljes felelősségét kizárja arra vonatkozóan, ha a regisztráció, illetve a vásárlás során valótlan tartalmú, illetve pontatlan adatok kerültek megadásra a Vevő részéről, ha ilyen adatokkal került sor a vásárlásra, valamint ha ilyen típusú adatok miatt késedelmes vagy egyéb okból hibás teljesítésre kerül sor, illetve ilyen információkra visszavezethetően hiúsul meg a vásárlás.

 

Vállalkozót nem terheli felelősség továbbá az abból adódó károkért sem, ha Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

3.3. A webáruházban a donnamoda.hu által forgalmazott női ruházati, táska és cipő termékek találhatóak. A Vállalkozóval történő előzetes egyeztetést követően lehetőség van egyedi, a webáruházban nem szereplő termékek megrendelésére is. A termékek között a megfelelő kategória menüpont kiválasztása után tud a Vevő böngészni. Ha olyan kategóriába lép, ahol termék található, akkor ott megtekinthető a rendelkezésre álló áruról készült képek, a tulajdonságok rövid leírása, bruttó ára, az adott termékhez tartozó egyéb lényeges jellemzők (pl.: méret, szín).

 

3.4. Az ajánlati ár  az adott pillanatban, illetve akciós áru esetében, a megjelölt akció ideje alatt, meghatározott ideig érvényes. Az ár csak a Vállalkozó munkatársai által e-mailben történő megrendelés visszaigazolása után válik véglegessé.

Egyedi paraméterekkel elkészítendő termék megrendelése esetén a Vállalkozónak jogában áll előleget vagy a teljes összeg előre történő kifizetését kérni.

 

3.5. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat a Vevő. A „kosárba tesz” feliratra kattintva a terméket a kosárba helyezheti.

 

3.6. Ha bővebb információt szeretne kapni a Vevő a termékről, akkor a termék képére vagy nevére kattintva teheti ezt meg. Ekkor a termék oldalára juthat el, ahol részletesebb tájékoztatást kaphat.

 

3.7. Vevőnek módjában áll a webáruházban való keresésre is. Ekkor csak a kereső szót kell megadnia, és ha valamely termék megfelel a megadott kifejezésnek, akkor a rendszer megjeleníti.

 

3.8. A kosár tartalmát a "Kosár" menüpont segítségével is ellenőrizni lehet. Itt módosíthatja Vevő azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Ha a megrendelés mellett dönt, akkor a "Tovább a pénztárhoz" gombra kell kattintani.

 

3.9. A következő lépésnél a Vevőnek lehetősége van regisztrálni vagy meglévő regisztráció esetén bejelentkezni. Amennyiben regisztráció nélkül kíván a Vevő vásárolni, úgy itt nyílik lehetősége megadni a vásárláshoz szükséges adatait, kiválasztani a megfelelő szállítási és fizetési módot, valamint megtekinteni a rendelésének az összesítését.

Regisztrált vásárlóknak lehetőségük van a korábban megadottakhoz képest eltérő szállítási és számlázási cím rögzítésére is.

 

3.10. A „Tovább” gombra kattintva a Vevőnek lehetősége van rá, hogy kiválassza a termék átvételének, illetve kiszállításának a módját.

 

A termékek házhoz szállítását a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. munkatársai végzik.

Főszabály szerint a megvásárolni kívánt termék Vevő részére történő kiszállítása a megrendelést, illetve a megrendelés ellenértékének Vállalkozó számláján történő jóváírását követően legkésőbb 3 munkanapon belül valósul meg.

 

A házhoz szállítás költsége 999 ,-Ft.

 

A Vevőnek lehetősége van továbbá arra, hogy az általa megrendelt terméket „Postán maradó szállítás” keretein belül a számára legmegfelelőbb Posta Ponton vegye át. Ekkor a szállítást az MPL Magyar Posta Logisztika Kft. munkatársai végzik, a szállítási díj ebben az esetben is 999 ,-Ft .

 

A megrendelt termék Posta Pontra történő kiszállításának az ideje szintén a megrendelést, illetve a megrendelés ellenértékének Vállalkozó számláján történő jóváírását követő legkésőbb 3 munkanap.

 

3.11. A kiszállítás módjának kiválasztása után a „Tovább” gombra kattintva a Vevő kiválaszthatja a rendelkezésre álló fizetési módok közül, hogy milyen opcióval kívánja teljesíteni a fizetési kötelezettségét.

 

A Vevőnek lehetősége van a megrendelt termék vételárát és a kiszállítás díját a Vállalkozó K&H Bank Zrt-nél 10402173-50526757-84671009 szám alatt vezetett bankszámlájára történő banki átutalás útján (előre utalás). Ekkor a Vevőnek előre, a termék kiszállítását megelőzően, a megrendelés beküldését követő 2 napon kell elutalnia a megrendelő összesítőjében szereplő összeget.

Az átutalás Vállalkozó bankszámláján történő jóváírását követően jogosult Vevő az általa vásárolt termékek kiválasztott módon történő átvételére.

 

A Vevőnek lehetősége van továbbá utánvétes fizetési módot választania. Ekkor a megrendelés ellenértéke a lezárt csomag kézbesítésekor fizetendő készpénzben a kézbesítőnek.

 

3.12. A „Tovább” gombra kattintva a Vevő ezt követően megnézheti a rendelés összesítőjét. Ha minden információt helyesnek talál a „MEGRENDELÉS” gombra kattintva tudja Vevő beküldeni megrendelését a Vállalkozó részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után!

 

3.13. Adatbeviteli hibák javítása: Amennyiben Vevő változtatni szeretne a bevitt adatokon, a megrendelni kívánt termékek listáján, úgy a megfelelő ikonra kattintva lehetősége van visszalépni, módosítani vagy törölni a megrendelést.

Amennyiben Vevő a már beküldött és visszaigazolt megrendelését bármilyen okból módosítani kívánja, úgy a leggyorsabb és legcélravezetőbb megoldás, ha haladéktalanul felveszi a kapcsolatot Vállalkozóval e-mailen vagy telefonon és jelzi részére a változásokat.

 

3.14. Amennyiben Vevő megrendel egy terméket (a jelen szerződés szabályai szerint a kiszállítási díj a Vásárlót terheli) és bármilyen okból visszaküldi Vállalkozónak azt, a szállítási díj a következők szerint alakul:

  • Amennyiben Vevő önhibáján kívüli okból cserét kér: az ismételt kiszállítási díj a Vállalkozót terheli.
  • Amennyiben Vásárló pénzvisszafizetést kér: a számlában szereplő végösszeg, azaz a vételár és a kiszállítási díj visszatérítésre kerül, a termék visszaküldési díja a Vevőt terheli.
  • Amennyiben a Vállalkozó tévedésből nem azt a terméket küldi el a Vevőnek, amelyet kiválasztott és megrendelt, úgy Vállalkozó fizeti az oda- és visszaszállítás díját is.
  • Rendelés összevonása esetén, amennyiben 1 csomagban kér több időpontban leadott megrendelést a Vevő, és amennyiben Vállalkozó még nem postázta a küldeményt: bármikor összevonható több rendelés, egy szállítási költséggel kerülnek a termékek postázásra.

 

Amennyiben Vevő meggondolja magát, és másik terméket szeretne inkább vásárolni:

  • Ha Vállalkozó még nem postázta a csomagot, kicseréli a terméket.
  • Ha Vállalkozó már postázta a csomagot, akkor a Vásárló viseli az összes (csomagonként számolt) kiszállítási díjat.

 

3.15. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai: Az adott termék megrendelésének időpontja azaz időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozóhoz. A megrendelés akkor lép életbe, ha a Vállalkozó e-mail-ben is visszaigazolja azt a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással, az csupán a megrendelés beérkezését rögzíti! A Vállalkozó által történő visszaigazolás pontos formája és határideje a kiválasztott termék, a szállítási és a fizetési mód jellemzőitől függ. A "Szállítási és Fizetési információk” menüpontban a Vevő megtalálja a szállítási és fizetési feltételekre vonatkozó információkat.

 

3.16. Vevő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Vállalkozó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége, illetve a tárhely beállításai miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

3.17. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Vállalkozó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Vállalkozó azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról, információkról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

3.18. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag vagy a visszaigazoló e-mail tartalmazza.

 

3.19. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, esetleg a terméken észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni a futártól, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Vállalkozó nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

4. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE


 

4.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10-17 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Vállalkozó minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

4.2. Vállalkozó nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Vállalkozó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

 

4.3. A Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján adásvételi szerződés megkötése esetén a Vállalkozó a termék tulajdonjogának az átruházásra, míg a Vevő a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

Vállalkozó egészen addig fenntartja az egyes termékekre vonatkozó tulajdonjogát, míg Vevő annak vételárát maradéktalanul meg nem fizette a részére.

 

4.4. A kárveszélyviselési kötelezettség akkor száll át a Vevőre, amikor Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot.

 

4.5. A fizetéssel és szállítással kapcsolatos információk a „Szállítási és fizetési információk” pont alatt érhetőek el.

 

5. ELÁLLÁS JOGA


 

5.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás (külön magyarázat) nélkül elállhat a szerződéstől a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” felhasználásával (megnyitáshoz kattintson ide), vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján.

 

Írásban történő elállás esetén a Vevőnek elég a fenti határidőn belül elküldeni nyilatkozatát a Vállalkozó részére. A határidő megtartásának kétsége esetén Vállalkozó elfogadja a Vevőtől az írásbeli elállási nyilatkozat határidőn belül részére történő megküldésének hiteles igazolását is.

 

Vevő ezen jogát már a szerződés megkötésének a napjától kezdve gyakorolhatja.

Jelen tájékoztató hiányában Vevő a termék kézhezvételétől számított 1 év elteltéig jogosult gyakorolni az elállási jogát.

 

5.2. Nem illeti meg az elállási jog Vevőt olyan termék esetén, mely Vevő személyéhez kötötten, egyedileg Vevő utasításai és igényei alapján vagy kifejezett kérésére, és/vagy személyre szabott speciális méretére lett elkészítve!

 

5.3. Az elállási jog nem illeti meg az olyan Vállalkozót/Vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljárva köt szerződést a Vállalkozóval. Ebből következően az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyvben definiált fogyasztónak minősülő személyeket illeti meg!

 

5.4. A termék visszaküldésének költségét a Vevőnek kell viselnie, a Vállalkozó nem vállalja e költség viselését.

 

Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Amennyiben Vevő nem a legkevésbé költséges fuvarozási módot választja, az így adódó többletköltség megtérítését a Vállalkozó nem vállalja.

Vállalkozó követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését!

 

5.5. Vállalkozó az elállásról való tudomásszerzést követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére, beleértve a kiszállítási díjat is.

 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési mód kerül alkalmazásra, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Akármelyik visszatérítési mód kerül alkalmazásra, a Vevőt e körben semmilyen többletköltség nem terheli.

 

5.6. Vevő köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozó részére történő megküldésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni.

 

Vevő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a terméket a Vállalkozó részére. A Vállalkozónak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni!

 

FONTOS! A visszaküldött terméknek a Vállalkozó által történő beazonosításhoz rendelkeznie kell a hozzá tartozó minőségjeggyel vagy címkével. Ennek hiányában a Vállalkozónak nem áll módjában visszatéríteni a termék vételárát, illetve a kiszállítás díját figyelemmel arra, hogy nem lesz egyértelműen beazonosítható, hogy az adott termék a donnamoda.hu webáruházban került megvásárlásra.

Erre figyelemmel Vállalkozó ezúton is kéri a Vevőt, hogy amennyiben el kíván állni a vásárlástól, úgy a lehetőség szerint minden olyan iratot, számlát, csomagolóanyagot egyéb tartozékot küldjön vissza a Vállalkozó részére, amely megkönnyíti a termék és a vásárlás beazonosítását, illetve a felek közötti elszámolást.

 

5.7. Vevő felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegét, tulajdonságait figyelmen kívül hagyva, a szükségestől eltérő kezelés miatt, azaz a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be.

Vállalkozó fenntartja a jogot továbbá arra, hogy a Vevő által visszaküldött termékek használatából eredő esetleges értékcsökkenést is elszámolja a Vevő terhére a termék vételárának visszatérítése során.

 

5.8. A vételár és a kiszállítási költség visszatérítését Vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

5.9. Amennyiben Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozó elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” segítségével is), vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja kerül figyelembevételre, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Vállalkozó.

 

5.10. Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követően a Vállalkozó az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon – kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul – téríti vissza a termék árát a kiszállítási költséggel együtt.

 

5.11. A fogyasztó és a Vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

 

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

 

 

6. SZAVATOSSÁGI JOGOKRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS


 

Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?

 

Vevő webáruházat üzemeltető vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?

 

Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozó adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?

 

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Vevő a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7. VEGYES RENDELKEZÉSEK


 

7.1. Vállalkozó kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

7.2. Vállalkozó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy az esetleges hibás teljesítésből eredő kártérítési felelősségének mértékét a megrendelt termék vételárában maximalizálja.

 

7.3. Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

7.4. Amennyiben Vállalkozó a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

7.5. Vállalkozó és Vevő vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni. Amennyiben ez nem sikerül, úgy értéktől függően kikötik a Szegedi Járásbíróság, illetve a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét.

 

7.6. A webáruház adatkezelési tájékoztatója itt érhető el

Letölthető PDF verzió: Kattintson ide.

 

8. PANASZKEZELÉS RENDJE


 

8.1. A donnamoda.hu webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy postai levél útján is közölheti.

 

8.2. Vállalkozó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére.

 

8.3. Az írásbeli panaszt a webáruház üzemeltetője 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

8.4. Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett a válaszunkban foglaltakkal, akkor a Vevő jogosult arra, hogy panaszával hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezzen.

 

8.5. Vállalkozó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Vállalkozó kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

8.6. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

8.7. A fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Európai Uniós online vitarendezési platformot is. A platform kapcsolattartó pontként szolgál szerződéses kötelezettségekkel, internetes értékesítéssel és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezéséhez. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében (ide kattintva elérhető) Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

8.8. Vállalkozót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A Vállalkozó székhelye szerinti békéltető testület elérhetősége:

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36 62 426 343

Telefax: +36 62 426 149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

A további békéltető testületek elérhetőségeit itt találja meg: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

A Vállalkozó székhelye szerinti első fokú fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó járási hivatal elérhetősége:

 

Csongrád Megyei Kormányhivatal Szegedi Járási Hivatal

 

A további járási hivatalok elérhetőségeit itt találja:

http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

 

9. SZERZŐI JOGOK


 

9.1. Vállalkozó fenntart magának minden jogot a donnamoda.hu weboldalon, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.

 

Miután a donnamoda.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozó írásos hozzájárulása nélkül.

 

9.2. A donnamoda.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

9.3. Jogosulatlan felhasználás (azaz felhasználási szerződés nélkül, vagy az idézés határait és szabályait átlépve történő felhasználás) esetén a jogsértő 25.000,-Ft / szó, illetve 50.000,-Ft / kép mértékű felhasználási díjat köteles Vállalkozó részére fizetni.

 

9.4. Vállalkozó fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire. A szolgáltatások igénybevétele semmilyen körülmények között sem eredményezheti, hogy a forráskódot bárki visszafejtse, visszafordítsa, vagy bármely más módon megsértse a Vállalkozó szellemi alkotásokhoz fűződő jogait.

 

9.5. Tilos a donnamoda.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Vevői azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az donnamoda.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető (pl. keresőrobot, vagy bármely más visszafejtő).

 

9.6. A donnamoda.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Vállalkozó írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

9.7. Vevő a weboldal egyes részeit saját felhasználás céljából a merevlemezére lementheti, vagy kinyomtathatja, ám ebben az esetben sem válik jogosulttá a weboldal így többszörözött részének a tovább használatára, terjesztésére, fénymásolására, átvételére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, a tartalom kereskedelmi forgalomba történő hozatalára. 

PDF verzió letöltéséhez kattintson ide.